Follow Me

12.10.2014

Ce cred eu !

   Mă plimbam zilele acestea prin Craiova şi în timp ce străbăteam bulevardele încercam să descopăr ce lipseşte oraşului. Aveam şi încă am senzaţia că ceva e spooky. Mă uitam la oamenii care treceau pe lângă mine, mă uitam la clădiri, la maşini, la câinii maidanezi care încă se mai plimbă necontenit pe străzi, la cer, la trotuare şi la alte lucruri pe care nu mi le amintesc. Concluzia mea, cel puţin în momentul de faţă e următoarea: Într-adevăr, vrem o ţară că afară, dar nu facem nimic pentru asta sau dacă facem, facem doar pe jumătate. Văd şi aud oameni vorbind despre cât de mişto e în afară şi că oriunde te-ai duce e mai okay decât la noi.

   Am avut şi eu şansa să călătoresc în afară şi pot spune că da, aşa e, e mai mişto să te plimbi pe străzi curate, e mai plăcut să respiri aer curat, e mai ok să mergi cu autobuzul. Însă chestiile astea le-am putea face şi aici, dacă ne-am da interesul ceva mai mult.


   De ce? Simplu, pentru că străzile alea curate sunt curate pentru că oamenii le păstrează aşa, înţelegând că e normal să foloseşti coşul de gunoi când vrei să arunci ceva. Aerul e mai curat pentru că oamenii folosesc mai mult bicicleta, iar maşina este poate varianta de rezervă. Autobuzul ar putea fi la îndemână  dacă nu ar fi populat de pensionari ce cred că li se cuvine absolut totul şi merg câte o staţie doar că au abonament gratuit. Şi ar mai fi o soluţie bună şi dacă autorităţile chiar ar invesţii în autobuze moderne, demne de un oraş european. La fel şi în cazul infrastructurii necesare mersului pe bicicletă.

   Nu putem mima la infinit că vrem să fim cum sunt ceilalţi. Trebuie să mişcăm mai mult de un deget. E important să ne conservăm valorile, nu să le ignorăm, iar peste ani de zile să restaurăm, doar pentru că “n” motive.

   Când mă plimbam prin Dublin spre exemplu, mi se părea extraordinar faptul că acolo nu erau şantiere deschise pentru restaurarea anumitor obiective. Totul era conservat astfel încât când ajungeai la un anumit castel să zicem, chiar să ai senzaţia că timpul nu a trecut pe acolo şi că eşti contemporan cu locul acela.

   Asta mi-ar plăcea să văd şi aici. Implicare din partea noastră, a tuturor, pentru că numai aşa putem da înainte. La naiba cu toate campaniile electorale şi aşa mai departe. Lucrurile mici pe care le putem face pentru oraş, pentru noi, nu necesită prezenţă la vot ci doar prezenţă de spirit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu