Follow Me

07.12.2014

Nicolae, baiat bun!

Si-a trecut si Nicolae. Frumoasa sarbatoare, n-am ce zice. Cateodata parca imi place mai mult Mos Nicolae decat Mos Craciunul din simplul motiv ca Mos Nicolae e mai la locu' lui. N-are sanie 4x4, n-are reni pe care sa-i mane peste nori si curcubee, nu apare pe toate sticlele de suc si pe toate afisele de pe strada si pe toate site-urile si in fiecare magazin de orice natura si pe ciocolate si in orice reclama si peste tot. Nu, Mos Nicolae stie ce inseamna o sarbatoare. El nu face mare valva in jurul venirii sale intr-o noapte de cinci spre sase. Nu are vreo aplicatie care sa faca countdown de Amr pana la the big day. 

Gurile rele spun ca ar fi mai "sarac" decat "costumatul in rosu". Eu nu cred. Eu cred ca e mai chibzuit si bine face. Pentru ca oricat ar zice Guvernul nostru ca o ducem bine si ca avem plusuri peste plusuri si ca duduie nustu ce... e criza inca. Asa ca Nicolae sau Nicholas cum cred ca o sa ii zicem si noi in curand din pricina fapului ca da mai bine, face un lucru bun ca este chibzuit si echilibrat.


N-ai sa-l vezi pe Mos Nicolae ca se chinuie sa-ti bage in ghete un PS4 decat daca e vreo oferta si-l ia pe la vreo 500 de Ron. Sau sa iti ia o masina pe care sa o conduci tantos prin orasul si asa mult prea ticsit de bizonei, decat daca o poti conduce cu telecomanda la care iti pui tu singur baterii alcaline ca sa te tina mai mult.

Sigur, poti sa ii scrii o scrisoare inainte si sa ii spui ca ai fost cuminte si ca meriti cate-n luna si in stele. Probabil ca o va citi dintr-o complezenta magulitoare si iti va aduce tot ceea ce esti obisnuit tu ca el sa iti aduca: un celebru kilogram de portocale, ciocolata chiar si cu Mos Craciunul pe ea, pentru ca el nu estei chitros ci chiar are o inima mare si buna. Pe langa astea iti va aduce si niste manusi plus cateva perechi de sosete pe care o sa le apreciezi cand vor fi -13 grade afara si tu le vei purta pe toate odata.

Ce mi-a adus mie?

Mie mi-a adus linistea de care aveam nevoie in perioada asta. Si vorbesc cat se poate de sincer. Nu sunt ahtiat dupa cadouri si nu bazai ca alarma stricata daca nu primesc nu stiu ce. Mi-a placut senzatia din jurul acestei zile si chiar m-am simtit mai linistit, adica exact cum ar trebui sa ma simt in timpul sarbatorilor.

Clopoteii suna acum mai tare prin oras in asteptarea Marelui Rosu' si uite ca usor usor, oricat de comercial a devenit, incep si eu sa fredonez printre dinti cate un colind si sa fremat de emotia tipica si incontrolabila.

Decembrie e chiar o luna al naibii de simpatica. Hohohooholidays are commming !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu