Follow Me

28.01.2015

Eu, ei, posta.

Săptămâna asta m-am tot plimbat de ici-colo. Am întâlnit oameni și oameni. Unii mai răsăriți, alții mai... apuși, să zic așa. Am fost nevoit chiar să rezist cu stoicism la o ditamai coadă. A trebuit să ridic un pachet de la poștă și să și trimit unul. L-am ridicat pe cel care era de ridicat și l-am trimis pe cel care trebuia trimis. Sunt descurcăreț.

Oricum, duduile din spatele ghișeului, indiferent de situația cu care se confruntă, ai senzația că e prima oară pentru ele sau ești maxim al doilea (în ziua aia). "Vreau un mandat, vă rog" "Man...ce?" "Cât costă să expediez coletul?"  "Ăăă. Mariana, care era tariful?" Mă rog. Depinzi de ele, n-ai ce face. Vrei colet trimis sau primit, doar ele pot. Pentru ele nu există nu pot, nu vreau. Decât în pauza de masă când fumează.

Şi ca să revin la coadă. Eu unul am o problemă cu spațiul personal, la modul că nu prea îmi place ca cineva să stea în sufletul meu. Eh, a fost aglomerație în ziua aia. A fost aglomerație al dracului. Tineri, o gravidă, care a fost lăsată sa treacă în față și în general bătrâni de toate vârstele. Toți în aceeași zi cu bietul de mine care trimite și el un pachet când se aliniază planetele. Au stat toți la coadă cu mine, lângă mine... în sufletul meu. Spațiul meu personal era făcut poștă, în Poșta Română. Am stat în jur de o oră. Am intrat un om și am ieșit un altul.

Am auzit toate știrile mondene. Știu cât avea pensia fiecare pensionar de acolo. Se lăudau (plângeau) cu ele. "A mea e de atât." "Eu o am mai mică", se auzea din spate. "Păi de ce domne, unde ai lucrat?" Și am aflat și unde lucrase ăla de o avea mai mică. Lucrase în Târgu Jiu și fusese un fel de lăcătuș.

Din când în când se mai auzea un următorul de după ghișeu. Fusesem cândva ultimul la coadă. Dar cum cei din urmă vor fi cei dintâi, am devenit primul la rând. Mi-am făcut treaba și am plecat în grabă. Am lăsat acea poștă în urma mea. Nu am privit înapoi. Nu vreau să mă mai întorc vreodată. Fusese cumplit.

Nu mă gândeam decât că ajung acasă, halesc, fac o baie de mă uită sfinții acolo și bag un episod din Arrow. Poșta fusese doar un coșmar și nimic mai mult.

Partea proastă este că azi am primit în cutia poştală un mandat. Ghici cine se întoarce la poștă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu