Follow Me

14.01.2015

Un buton

Mergeam ieri pe A.I Cuza. Pe strada A.I Cuza din Craiova. Mă deplasam așa... normal. Nici ca melcul, dar nici nu mă grăbeam. Orașul era ticsit de cai putere. Unii goneau ca bezmeticii, alții erau priponiți bine în parcări improvizate. Pe trotuare lumea era veselă și nimănui nu îi mai trecea prin cap că ar putea fi loviți de vreun țurțure kamikaze. Zăpada se topise. Se mai găsea doar prin frigidere.

Intenționam să fac câteva poze cu care să mă fălesc pe Instagram. Să le imbrac in filtre ca lumea și să o ard ca un mare fotograf. Inițial mă bătuse gândul să merg unde repară ăștia Centrul Vechi, dar m-am răzgandit în ultima clipă. Deci revin cu picioarele pe pământ, mai exact pe pământul de pe A.I Cuza. Strada A.I Cuza.

În față la Teatru, unde credeam eu că ar ieși câteva poze filtrabile, n-a fost chip să-mi fac nici măcar un selfie. De ce? Excelentă întrebare. Pentru că acolo încă zac mizeriile de tiribombe şi ceșcuțe vesele şi trenulețe leșinate. Capitală culturală wanna be, cu tiribombe de 2 lei pentru copii.  Cu alte cuvinte, dacă voiam să fac o poză, ieșea pe dracu.


Las în urma mea maldărul ala de fiare și o iau la pas. Aveam aparatul atârnat la gât și rucsacul în spinare. Arătam ca un turist. Rar așa ceva. Mă refer la turist in Craiova. O fi el oraș, dar deocamdată doar umbra e de el. Părerea mea.

Și cum mergeam eu așa... normal, ajung la o trece de pietoni semaforizată conform normelor în vigoare. Daca există așa ceva. Norme în vigoare pentru semafoare. Băi, dar chiar fac rime. Hip hip hoooray!

La una dintre aceste treceri de pietoni există un buton înfipt într-un stâlp. Rolul lui inițial era acela de a face din roșu verde. Un fel de minune tehnologică. Ideea e că toată lumea știe că butonul ăla nu funcţionează și totuși toată lumea îl apasă, inclusiv eu.

Nu știu câţi dintre voi ați văzut serialul LOST, dar acolo există un buton pe care cineva, cândva îl tot apasă ca să nu facă vreo nefăcută.

Acum cât timp îl apăsam și eu acolo la semafor, mă gândeam cum ar fi să aibă o întrebuințare secretă și conspirativă. Dacă de fiecare dată când este apăsat, declașează vreo altă chestie pe altundeva? Un fel de butterfly effect. Poate o fi conectat la un submarin galben (we are living in a yellow submarine, yellow submarine, yellow submarine) și când cineva grăbit să traverseze strada in Craiova, trage o torpilă prin oceanul Pacific. Și în loc de torpilă iese fix un pește mic.

O fi așa, n-o fi. Habar n-am. Insă un lucru e cert. Poze n-am mai făcut, decât la butonul cu pricina. Iote-l sub.

Gândește-te bine înainte să-l apeși. Ai putea schimba lumea. Mă rog.. vreau sa sune malefic. Citește pe un ton sobru.

4 comentarii:

  1. Nu se schimba nimic :) Daca nu-l apasa simulta inca o persoana pe fratele lui de peste drum nu se schimba nici macar culoarea semaforului :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce sunteti rai? Daca semaforul se schimba numai in momentul in care doua persoane apasa concomitent cele doua butoane, inseamna ceva maret. Nu vedeti voi logica, dar ea este chiar acolo. Craiova militeaza pentru ideea de echipa, prietenie si ajutor reciproc. Apas eu pe buton, apesi si tu si trecem strada impreuna.
      Sarcasm + speranta desarta...

      Ștergere