Follow Me

23.03.2015

O scrisoare gasita

Andrei, dragă... Știu că nu e frumos să speli rufele în public, dar uite că mă doare în cot de reguli. Vreau să știi că mă enervezi din ce în ce mai tare. Ești parcă uneori iresponsabil, rece și prea indiferent. Nu vezi că lumea te înghite cu totul dacă o lași? Unde dracu' îți e gândul? Trezește-te și cască ochii bine de tot. Nu o zic cu răutate, ci din pură compasiune.
Mă enervezi că te ancorezi în trecut când nu e cazul și te lași purtat doar de emoții. Mă enervezi când zici că ai onoare și că ești dispus să te sacrifici pentru lucruri care nu se măsoară în bani. Și să nu îmi zici tu mie că vrei să fii diferit, că te plesnesc!

Te văd îngândurat și posomorât când nu îți iese câte ceva, dar îmi revin când după câteva minute poți convinge pe toată lumea că nu e vina ta. Niciodată nu e vina ta, mă? Chiar niciodată?

Am văzut că tu nu fumezi, că bei cafea doar dacă ți-o dă cineva la nas și de făcut chestii mai nasoale nici nu se pune problema. Te crezi prea de tot. Ce defecte ai tu? Ia zi! Și vezi ce zici că totul se întoarce împotriva ta. Ca la americani.

Pune mâna, bă Andrei, și fii mai pe ”sistem”, cum zic băieții. Fii mai înfipt în situații. Du-te și tu în baruri, pub-uri, cluburi. Dă din cur cât încă mai poți, cântă în gura mare ”trăiască berea” și mai aprinde o țigară din când în când, că nu e moarte. Fumul face bine. Te mai calmează când ești agitat. Ș-așa te mai apucă pe tine câte o criză de nervi. Stresul te prinde și pe tine, zici. Of, of, of. Învață să îți faci cafea singur. Ai nevoie doar de apă, două linguri de cafea, una de zahăr, că nu ești tu suficient de matur să bei fără, și aia e. Fum și cafea e tot ce ai nevoie în viața ta. Nu fi prost!

A, și pune mâna și mănâncă mai mult și mai des și mai sănătos și mai și. Mai pui și tu pe tine și ia să vezi ce bine e să treci de la haine S la haine M. M nu vine de la mediu, vine de la Matur. Să știi și tu.

Când te urci în autobuz, nu mai vâna locuri libere, că nu ești obosit tot timpul. Și când mai vezi câte o pensionară machiată strident nu o mai privi cu dispreț. Poate a jucat pe Broadway. Știu că ți se pare de prost gust să meargă doar o stație, dar fii bă uman și oferă-i locul tău!

Fă-ți mai mulți prieteni, sute, mii. Nu-i mai număra pe degete că zice lumea dup-aia că ești antisocial. Socializează și cu cei săraci de duh și cu din-ăia care râd la glume proaste și o sa vezi ce bine e să ai prieteni cât vezi cu ochii...antisocialule.

Ți-ar fi mai ușor să faci toate astea, bă Andrei, dacă te-ai lăsa și tu dus de val. Nu te mai ține tu cu toate puterile de fiecare margine. Și mai lasă naiba cărțile alea pe care le citești că nu găsești răspunsuri acolo. Mi-ar plăcea să te vad mai cu viață așa. Să te știu mai supus vieții.

Mă rog, la capitolul îmbrăcat ești ok. Deși aș vrea să te vad și pe tine în trening câteodată. Măcar când te mai duci la fotbal. Am văzut odată că te-ai îmbrăcat în blugi. Tu și cu încă unu'. Doi zmei, ce să zic.

Nu mi-o lua în nume de rău. Vreau doar să te ajut și să te fac să înțelegi că nu ești tu chiar așa deștept pe cât crezi... fraiere.

Și melodia: Fort Minor - High Road (feat. John Legend) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu