Follow Me

09.04.2015

Cum sa iti amenajezi balconul in 8 zile

Încă de când mă știu am fost genul de om care a pus preț pe spațiul personal. Partea proastă e că niciodată nu prea am avut un loc în care să mă retrag și să fiu doar eu cu mine. Sau, dacă am avut, a fost doar pentru puțin timp. Așa că... față tristă.

Acum, dacă aș avea ocazia să îmi aranjez un colț așa cum îmi doresc, cred că aș reuși. Nu aș pune preț pe spațiu, pentru că stau la bloc și să ceri spațiu la bloc e ca și cum ai cere aer pe Lună. Deci, balconul ar putea reprezenta un loc în care m-aș desfășura cât aș putea eu de mult. În momentul de față, balconul meu nu reprezintă decât un loc friguros, în care stau aranjate dichisit chestii de care eu m-aș putea lipsi. Așa că primul lucru pe care l-aș face ar fi să mă lipsesc la propriu de toate chestiile de acolo. L-aș face curat lună. Asta așa, ca să am de unde pleca. Apoi pentru amenajarea balconului aș avea câteva idei destul de interesante. Pentru toate îmi trebuie bani. 500 de lei ar trebui să fie mai multe decât suficient pentru ceea ce am eu în căpșor. Noroc cu cei de la provident.ro.


Nu am nevoie de prea multe lucruri ca să mă simt în largul meu. Îmi place să fiu liber și fiecare chestie care mă înconjoară, să mă și inspire. 

Ziua 1 este destinată curățeniei. Următorul pas ar fi să îmi pun ceva folie pe geamuri pentru a nu se vedea din exterior tot ce mișc. E ok să ai intimitate. Asta nu ar trebui să coste prea mult, așa că în continuare bugetul meu pare mai mult decât rezonabil. 
Ziua 2 ar consta în învățarea mea de a pune parchet. Aș vrea să am parchet pe jos. Unul închis la culoare. Maro închis. Nu mi-ar trebui mai mult de patru-cinci metri pătrați. Și aș putea apela și la tata să îl monteze. Așa, de amorul artei. Sigur vrea. Deci, până acum, am geamuri fumurii și parchet pe jos. Sună bine și arată bine. Trecem mai departe.
Ziua 3. Dau fuga până la un magazin de mochete, covorașe și lucruri de genul. Iau un covoraș care să vină aranjat cât să nu îmi înghețe picioarele iarna. E vișiniu și nu contează că nu se asortează prea tare. E colțul meu personal. Plănuiesc să petrec cât mai mult timp acolo atunci când lucrez, așa că trebuie să mă gândesc la cum fac să îmi țin laptopul pe ceva drăguț. Numai bine, că doar ce s-a deschis un depozit de mobilă second-hand în oraș. 
Ziua 4. Iau autobuzul și merg să-mi caut un birou care să se încadreze atât în balcon, cât și în buget. Bineînțeles că găsesc exact ce am nevoie. Un birou micuț din lemn, culoare maro deschis. Preț mai mult decât decent. Îl iau și îl încadrez pe peretele din dreapta, cum intru pe balcon. Laptopul meu arată bine acolo și pe cuvânt că începe să capete contur.
Ziua 5. Pe celălalt perete cu siguranță ar merge niște rafturi, ca o bibliotecă. Apelez iar la tata pentru că e meșter iscusit și cu mine ajutor facem o treabă excelentă în a construi la milimetru câteva rafturi. Le dau cu lac și arată ca de fabrică. Pe raftul de sus am câteva cărți, iar sub ele stau o ferigă și un cactus mai bătrân decât mine. E bine că pereții nu au mai trebuit vopsiți. Erau deja cum trebuie. Albastru deschis. 
Ziua 6. Pe podea aranjez o noptieră. Are două sertare și deasupra ei pot să pun o plantă de Aloe Vera. Arată bine. Bunica insistă să pun și o perdea. Are dreptate. Cumpăr tot din second hand o draperie tare simpatică. Se încadrează perfect.
Ziua 7. Și pentru că ceva lipsea, m-am gândit să surprind. Așa că iau una bucată bormașină și două cârlige speciale pe care le montez pe pereții opuși. Iar atunci când mă simt super încrezător, agăț un hamac și mă las purtat de gânduri.

Sursa timedotcom.files.wordpress.com
Ziua 8. Nu arată deloc rău. E colțul meu personal, în care oricine e binevenit. Și să nu vă gândiți că mă izolez frecvent de lume, dar ”sometimes i need some time on my own”. E chiar simplu să îți amenajezi balconul așa cum îți place.


Un comentariu:

  1. Interesant "traseu". Sunt de aceeasi parere cu tine: nu avem nevoie de multi bani sa ne amenajam un loc uitat intr-unul relaxant. Si eu sunt adepta mobilierului din second-handuri, acolo gasesti piese minunate la preturi foarte bune. :)

    RăspundețiȘtergere