Follow Me

05.10.2015

Am vazut Martianul

Sâmbătă, cam pe la trei și ceva, am fost la cinema să văd Marțianul. Până să ajung la părerea mea propriu-zisă despre film, trebuie să spun că am plecat de acasă cu ceva speranțe, având în vedere faptul că acum aproximativ o lună am văzut și Interstellar. Cu alte cuvinte, mi s-au cam aprins călcâiele după genul ăsta de filme. Apropo, dacă nu știai, Matt Damon a jucat și în Interstellar, iar acum, în Marțianul este personaj principal. Notă personală: E cam ciudat să joci un rol asemnănător în două filme, la un interval relativ scurt de timp. 

Filmul a fost 3D, iar eu nu am înțeles de ce. Din toată durata filmului, adică 141 de minute, doar vreo 45 de secunde au meritat purtarea ochelarilor. Dar să zicem că ăsta nu este un impediment prea mare. 

Marțianul, adică filmul, a beneficiat și de o campanie de promovare foarte bine gândită, având în vedere faptul că a fost lansat în aceeași perioadă cu anunțul NASA, conform căruia s-a găsit apă pe Marte. Până să spui că a fost o coincidență, dă click AICI și citește cum Ridley Scott (regizorul filmului) știa de ceva vreme de descoperirea celor de la NASA.

Filmul, în esență, are un subiect bunicel. Pe scurt, ca să nu fac spoilere, este vorba de un grup de oameni aflați într-o misiune, unde altundeva decât pe Marte. Furtună marțiană, bum,bum, bang, bang, dau să fugă, unul, cum-necum, rămâne în urmă (Mark Watney, interpretat de Matt Damon), iar cei ce pleacă îl cred mort. Evident că nu e mort, ba mai mult decât atât este dispus să lupte să supraviețuiască și chiar reușește să pună bazele unei mici plantații de cartofiori. Sigur, pe parcurs mai dă cu nasul de unele greutăți pe ici pe colo, dar o să vezi în film.



Ideea e că sunt unele secvențe în care totul e cam tras de păr cu tot cu rădăcină. Unu' la mână, celofanul chiar nu cred că este suficient de rezistent încât să-l țină în siguranță pe Mark în ”căsuța” lui, în condițiile vitrege de pe planeta roșie. Adică, furtunile sunt capabile să dărâme o navetă, dar nu pot doborî celofanul ce ține post de ușa de la intrare la un moment dat în film. Uf, e greu să nu faci spoiler!

Sigur, mai este un moment în care Mark, în ciuda faptului că slăbise destul de tare, reușește să ridice cu spatele o piesă de navetă care cântărea 400 de kg. 

Și cu toate că filmul este science fiction, mi-aș fi dorit ca unele faze să mențină acea doză de realism. Să mă facă să simt că într-adevăr tipul ăla era un pic disperat acolo singur pe Marte. Din păcate, mie nu mi-a transmis acel sentiment, ba mai mult decât atât, totul parcă a mers ca uns. 

În concluzie, filmul e drăguț atâta timp cât nu îți faci speranțe prea mari. Până la urmă, Matt Damon joacă bine, iar Marte, după film, s-ar putea să ți se pară o bună destinație de vacanță. 

Notă IMDB: 8,4
Notă personală: 7,1

2 comentarii:

  1. Pai 400 kg pe Marte sunt cam 130 Kg pe Terra :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant. Nu stiam asta, dar celofanul si banda adeziva tot overrated sunt :))

      Ștergere