Follow Me

22.10.2015

Cu și despre traduceri

Se poate spune faptul că în ziua de astăzi, în unele cazuri, este greu să îți pui în valoare creativitatea, însă cu puțină ambiție, este posibil. În ultima vreme am constatat că se dezvoltă din ce în ce mai tare partea asta legată de freelancing. Sunt tot mai mulți oameni a căror creativitate s-a cam cernut de-a lungul timpului și reușesc să livreze astfel un conținut cât se poate de ok, pe diverse nișe. Una dintre aceste nișe și totodată o bună afacere pentru zilele în care trăim cred că poate fi reprezentată de deschiderea unui birou de traduceri. Chiar dacă există pe internet tot felul de softuri care traduc dintr-o limbă în alta, nu reușesc să ofere textului respectiv și acea notă personală. Nu mai vorbesc de termenii tehnici care trebuie de fiecare dată traduși cu exactitate. La fel este și în cazul cărților, domeniu în care termenul de adaptare corectă este literă de lege.

Chiar săptămâna trecută am apelat la serviciile unui birou de traducere. Atunci mi-am dat seama cât de important este să te ”lovești” de oameni potriviți pentru acest tip de job. Vorbeam cu cei de acolo și împărtășam din experiențe și așa am înțeles că în meseria de copywriter sau traducător trebuie să fii serios și să fii autodidact. Adică studiul nu se va opri odată cu terminarea unei facultăți. Pe lângă cele discutate cu cei de la biroul de traduceri, am început să fac un research pe vastul internet, unde am găsit și câteva idei care au un caracter înțelept. Spre exemplu, am găsit ceva sfaturi pentru copywriterii care vor joburi bune, sfaturi pe care le-am citit și pot spune mândru că le-am și pus în practică.


Iar acum, cu riscul de a mă repeta, îți recomand ca de fiecare dată când va fi nevoie să apelezi la profesioniști, să nu eziți să faci acest lucru. Fie că ai nevoie de traducerea unor documente oficiale sau chiar a unui site web, mereu există oameni potriviți pentru acest tip de job. Este important să scăpăm de ideologia ”românească” în conformitatea căreia va fi mereu cineva care este bun la toate și ne rezolvă sau că merge și așa.

Până acum eu am întâlnit în acest domeniu oameni super ok, de la care am și avut de învățat o grămadă de lucruri interesante pe care le aplic cu succes și eu la rândul meu. Hai că se poate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu