Follow Me

24.11.2015

Despre animalele pe care le-am avut

De când mă știu am iubit animalele. Am trecut prin cam toate etapele posibile și am avut din fiecare specie importantă câte un exemplar. Și când zic specie importantă mă refer la câini și pisici. Evident cu tot cu pachete de mâncare. Hrană pentru câini, pentru pisici, etc. Să le iau pe rând, nu?!

Încep cu pisicile, pentru că sunt în continuare fan pisoi. Prima pisică am avut-o undeva prin clasa a 6-a, dacă îmi aduc bine aminte. O luasem deja mare și crescută (la curte), fapt pentru care nu prea s-a acomodat cu viața de apartament. După două săptămâni mi-a spus la revedere și a sărit pe geam.

A doua pisică a venit în clasa a 7-a, iar ea fost cu adevărat specială. Îmi aduc aminte și acum ziua în care am fost să o iau. Eram de-a dreptul fericit. Am reușit să o țin la bloc o bună bucată de vreme și, contrar așteptărilor chiar mă îngrijam de ea. Îi cumpăram hrană de la petshop, o periam și așa mai departe. O chema Misty gri, deși era alb cu negru. Într-un final am dus-o la țară unde practic a renăscut. Libertate și tot felul de astfel de avantaje.

A treia pisică am avut-o anul trecut, însă doar pentru câteva zile. Era un pui mic pe care l-am îngrijit 2-3 zile până când stăpânii ei urmau să vină să o ia de la noi.


Ce-am înțeles din toate astea?! Faptul că o pisică se îngrijește ușor. De fapt, se cam îngrijește singură. Mâncare trebuie asigurată și ceva spațiu, câteva reprize de mângâiat și fericirea va veni garantat atât pentru pisoi, cât și pentru stăpân, asta dacă se poate numi stăpân cel care împarte casa cu o pisică.

De partea cealaltă am avut în grijă eu și Loredana în garsonieră un bichon maltez cam o săptămână de zile. Ne-am atașat de el în câteva ore, fapt pentru care am investit ceva bani în hrană pentru câini de la petshop, jucării și așa mai departe. Unde mai pui că am comandat-o online și ne-a venit prin curier rapid, pentru că asta înseamnă să fii... în secolul 21.

Concluzia e că e greu să ții în garsonieră sau apartament un animal. E greu și pentru tine, dar și pentru el. Nu trebuie să fim egoiști, ci să acceptăm faptul că e mai ok să ții un câine sau o pisică la curte decât într-un apartament. Până la urmă, asta ar putea fi cea mai importantă parte dintr-un proces de îngrijire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu