Follow Me

15.12.2015

Limba germană?

Făceam o retrospectivă aşa ca pe final de an şi treceam în revistă cam ce mi-aş dori să mai adaug culturii mele generale, dacă se poate spune aşa. Şi uite aşa mi-am dat seama că n-ar strica dacă aş adera de anul viitor la un curs de germană începători. Cred că într-o lume aşa cum este cea de acum, este imperativ ca omul (me included) să cunoască cel puţin două limbi străine. Nici un curs de engleză n-ar strica, însă unul pentru avansaţi. Un curs de engleză începători nu se prea aplică la mine, pentru că, fară falsă modestie, engleza o vorbesc chiar ok. Da, e chiar important să fii fluent în exprimare, iar vocabularul să cuprindă un număr cât mai mare de cuvinte.

Chiar vorbeam cu cinveva zilele trecute despre educaţia şi formarea unui copil în timpurile actuale, timpuri în care totul capătă o tentă de universal. Şi printre punctele de discuţie se număra şi cel în care am concluzionat noi că e recomandat ca un copil să meargă încă de la 4-5 ani la cursuri de engleză sau la un curs de chitară pentru copii. Şi, ca o paranteză, acum la final de an sunt foarte multe reduceri avantajoase la tot felul de cursuri de limbi străine şi n-ar strica dacă însuşi Moş Crăciun ar strecura printre jucării and stuff şi câte un astfel de "usefull thing". V-am zis că ştiu engleză.


Acum mă întorc puţin la partea cu trimiterea copilului la un curs de chitară şi vreau să subliniez faptul că pentru mine o astfel de activitate poate dezvolta personalitatea unui copil extrem de mult. Din păcate există tot mai există idei preconcepute şi învechite prin care sunt instaurate teorii false cum că a ştii să zdrăngăni o chitară nu te va ajuta la nimic. Fals, din punctul meu de vedere.

Deci ce să mai încolo şi încoace, eu de la anul o să fac eforturi să învăţ încă o limbă străină. Dacă germana nu mă va goni încă de la primele conjugări, atunci germana va fi. Varianta de rezervă este italiana sau chiar franceza. Până atunci, lucrez la îmbunătăţirea continuă a limbii engleză pe care mă laud că o vorbesc bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu